Om in London een taxi te mogen verkopen, moet deze aan een set regels voldoen, de Metropolitan Conditions of Fitness for Taxis. Het zorgde voor unieke taxivoertuigen in deze stad, hoewel deze ook buiten London gebruikt worden. Omdat de Austin FX4 zo lang gebouwd en gebruikt werd, is voor velen dit “de Londonse taxi”. Het model FX4 had een voorganger in de vorm van de FX3 en de “Low Loader”.
Austin Low Loader
Austin FX3
Er is een model van de FX3, maar heb deze niet in de verzameling. Pocketbond Classix is de maker.
Austin FX4
Realtoy – Austin FX4 (li) / Matchbox – Austin FX4 (re)
Carbodies FX4
Op een gegeven moment nam Carbodies de productie van de FX4 over in 1982, met enkele kleine wijzigingen. In 1984 werd het overgenomen door LTI
LTI TX1
LTI besloot een nieuw model te ontwikkelen, dit werd de TX1, dit werd opgevolgd door de TXII en de TX4
Corgi – LTI TXII
LECV TX
LTI ging failliet, maar niet nadat het een overeenkomst met Geely had gemaakt. Geely nam delen van LTI over en richtte LECV op. De TX4 wordt momenteel nog in Thailand gebouwd.