De Peugeot 205 was een bijzonder populaire automerk, dat de toen aangeslagen groep PSA min of meer wist te redden. PSA, dat voortkwam uit de fusie tussen Peugeot en Citroën, waaraan later de Europese Chrysler-activiteiten (Simca en de Rootes-groep) aan werd toegevoegd, was door de financiële problemen bij Citroën en ex-Chrysler zelf namelijk ook in zwaar weer gekomen. De 205 was ook mede daarom zo belangrijk, omdat het een gat in het portfolio opvulde. De Peugeot 206 bleef 15 jaar in productie, hoewel het marktaandeel dankzij de Peugeot 106 en 306 aan de onder- en bovenkant werd “weggegeten”. Een directe opvolger kwam op aandringen van de markt in de vorm van de Peugeot 206.

undefined
undefined

Majorette: 205 CTI / 205

undefined

Norev: 205 GTI

undefined

Faie: 205

undefined
undefined

Cm’s: 205 Evo 2 / 205 T16

undefined

Guiloy: 205

undefined

Guisval: 205

undefined

Mira: 205

undefined

SIKU: 205 CTI

Ook zijn er van de volgende merken minimaal één model verschenen: McToy, Edocar, Hot Wheels en Matchbox

Door Jan

Geef een reactie