Toen in 1997 een nieuw autoregelement werd geïntroduceerd voor het wereldkampioenschap rally vervingen deze de oude Groep A-regelementen. Het resultaat waren meer spectaculair uitziende auto’s en niet lang of vele automerken stapten in dit regelement. Hieronder wordt gepoogd een overzicht te geven van deze wagens, tot de regelwijziging in 2011. Van sommige auto’s is helaas nooit een modelauto gemaakt. Het overzicht hier geeft het modeljaar aan, niet perse het jaar waarin de afgebeelde auto meedeed.
1997
In 1997 werden dus de eerste auto’s toegelaten op basis van de nieuwe regelgeving in het wereldkampioenschap rally. Aanvankelijk waren er drie fabrikanten die aan deze nieuwe reglementen meededen.
Subaru Impreza WRC ’97



1998
In dit jaar verscheen het volgende model van Subaru, vooral onderhuids een nieuw model

Ford Escort WRC

CM’s

Greenlight
Toyota Corolla WRC

Subaru Impreza WRC ’98
(foto volgt)
CM’s
1999
Ford Focus RS WRC

RealToy

Schuco (Hongwell)
Peugeot 206WRC


CM’s / Guisval


Norev / Hongwell (Cararama)

RealToy

Edocar
Subaru Impreza WRC ’99

2001
Citroën Xsara WRC

CM’s

High Speed

Majorette


NewRay / Norev
Subaru Impreza WRC ’01

2002
Subaru Impreza WRC 2002

Majorette (Loyal Bright)


Hot Wheels / Norev
Peugeot 206WRC 2002


CM’s / Hot Wheels


Majorette / Hongwell (Cararama)
2003
Subaru Impreza WRC ’03


AutoArt / CM’s
Mitsubishi Lancer WRC2

AutoArt
Ford Focus RS WRC ’03

Hot Wheels
2004
Ford Focus WRC ’04

Majorette

CM’s
Peugeot 307CC WRC

NewRay


Majorette / CM’s

Norev
2005
Mitsubishi Lancer WRC

Majorette

CM’s
Škoda Fabia WRC ’05


CM’s / Norev
Subaru Impreza ’05


CM’s / Majorette
2006
Subaru Impreza WRC ’06

CM’s
Ford Focus WRC ’06

CM’s
2007
Citroën C4 WRC

Norev

Majorette

Suntoys

Guisval

Hot Wheels

CM’s
Suzuki SX4 WRC

CM’s
Subaru Impreza WRC07

Suntoys
Auto’s die missen zijn: Seat Cordoba WRC, Škoda Octavia WRC of de Hyundai Accent WRC